Skuteczne odchudzanie

Moda na odchudzanie się jest starsza niż nam się wydaje, a sam temat powraca w mediach i rozmowach jak bumerang. Zarówno kobiety jak i mężczyźni marzą o idealnej sylwetce bez nie wpisującej się w aktualne kanony piękna nadwagi. Jednak jak zabrać się za odchudzanie aby było skuteczne ?

Przede wszystkim powinniśmy zastanowić się czy odchudzanie się jest nam potrzebne. Często zrzucanie kolejnych kilogramów bardziej szkodzi naszemu organizmowi, jednak w wielu przypadkach jest niezbędne. Jeśli jesteśmy zdecydowani na kurację odchudzającą warto zacząć od solidnego przygotowania. Niezbędne jest samodzielne obliczenie lub udanie się na stronę, gdzie można łatwo obliczyć swój wskaźnik masy ciała (tak zwane BMI). Przeanalizuj swój wynik, jeśli jest większy niż 30 możesz śmiało stwierdzić, że masz nadwagę i zacząć redukcję kilogramów. Nie należy jednak stawiać sobie zbyt wygórowanych celów, mogą nas zdemotywować i zniechęcić do dalszej pracy. Najlepiej sprawdza się sposób stopniowych zmian. Nie możemy mierzyć postępów odchudzania z perspektywy zrzuconych kilogramów ponieważ w przypadku gdy ćwiczymy, budują się mięśnie, których objętość jest mniejsza w porównaniu do objętości tej samej masy tkanki tłuszczowej. W takiej sytuacji warto odnosić się do pomiarów obwodu ciała. Sam pomiar winien odbywać się nie częściej niż raz w tygodniu.

 

Zastanów się nad czasem

Nie każdy moment w naszym życiu będzie sprzyjał sukcesywnej diecie. Nie przyjmie się ona jeśli w naszym życiu przechodzimy przez sytuacje wywołujące stres i bezsenność. Dzieje się tak z powodu zwiększonego apetytu, poprzez hormon stresu czyli kortyzol. W związku z tym powinniśmy być bardzo bezpieczni w rozpoczynaniu diety, każda nieudana próba to ogromny wysiłek dla organizmu i większe ryzyko wystąpienia efektu jo-jo. Zanim zaczniemy odchudzanie należy przygotować się na nie psychicznie. Przy dzisiejszym dostępie do szerokiej gamy produktów i suplementów diety zrzucenie kilogramów nie musi być niczym nieprzyjemnym i może obejść się bez niepotrzebnego stresu, a nawet może dostarczyć nam przyjemności przy świadomości, że poprawiliśmy znacznie wpływ posiłków na zdrowie.

 

Rozpocznij redukcję posiłków

Dobrze zacząć od zmniejszania wysokokalorycznych posiłków i sprzyjających osadzaniu się tkanki tłuszczowej produktów. Warto ograniczyć słodycze i powstrzymywać się od zbędnego podjadania między posiłkami. Celem jest uregulowanie naszych posiłków, bo właśnie regularne ich spożywanie jest kluczem do uzyskania efektów. Spróbuj jeść więcej warzyw i owoców, nabywaj nawyki zdrowego żywienia aż stanie się to częścią twojej codzienności. Nie można zapomnieć, że każdy z nas jest inny więc nieodpowiednim jest porównywanie postępów czy samych nawyków żywieniowych ze znajomymi. Nasz organizm zacznie spalać dodatkowe kilogramy w swoim czasie i będzie robił to w takiej intensywności, jaka będzie dla niego najlepsza.

Przy stosowaniu stopniowej zmiany diety nie wolno pominąć żadnego z obowiązkowych pięciu posiłków w ciągu dnia, należy je modyfikować, a nie porzucać co mogło by wywołać spadek energii, a nawet doprowadzić do uszkodzeń błony śluzowej żołądka, a później stanów zapalnych i w konsekwencji wrzodów. Pomocne będzie wprowadzenie do jadłospisu czegoś sprzyjającego odchudzaniu. Wodę gazowaną możesz zastąpić niegazowaną niskozmineralizowaną, wieprzowinę rybą, a wysokokaloryczną colę rozcieńczonym sokiem lub herbatą. Istnieje mnóstwo zamienników niezdrowych produktów, warto więc poeksperymentować i spróbować nowych posiłków. Dieta powinna odpowiadać naszym potrzebom, ale i preferencjom tak, aby zapobiec zniechęceniu się.

 

Wspomóż się

Najlepszym środkiem przyspieszającym, a zarazem uskuteczniającym kurację odchudzającą jest wysiłek fizyczny. Wpływa korzystnie na kondycję, samopoczucie, wygląd i co najważniejsze przemianę materii. Najlepszym rodzajem ćwiczeń dla osób na diecie są ćwiczenia kardio czyli wykonywane przez czas dłuższy niż 10 minut lecz z zachowaniem umiarkowanej intensywności. Także ćwiczenia należy jednak wcześniej skrupulatnie zaplanować i nie porywać się na głęboką wodę. Sposób stopniowego zwiększania zaangażowania układu oddechowego i krwionośnego poprawi wytrzymałość organizmu i przyzwyczai nas do korzystnych zmian, najważniejszą rolę odgrywa tu systematyczność. Zacząć można od spacerów, pływania na basenie czy jazdy na rowerze. Maksymalny czas ćwiczeń nie powinien przekroczyć godziny.

Oprócz ćwiczeń naszą dietę wspomóc mogą suplementy. Jeśli nie potrafimy poradzić sobie z apetytem, tabletki zawierające chrom powinny się sprawdzić, a jeśli chcemy oczyścić nasz organizm warto sięgnąć po ocet jabłkowy.

Nie wykonuj nieprzemyślanych i gwałtownych dla organizmu ruchów. Wszystko zmieniaj stopniowo, a efektów spodziewaj się po dłuższym czasie. Połowa sukcesu to dobre nastawienie i pozytywne myślenie. Wytrwałość i cierpliwość zmieni się z czasem w dobrą sylwetkę i dodatkowe lata życia bez chorób i otyłości.

 

Najlepszy produkt na odchudzanie w Polsce, wybrany produktem roku 2017.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *