Rodzaje diet na odchudzanie

Przejście na dietę to zdecydowanie poważna, wymagająca namysłu decyzja. Czasem chorujemy na przypadłości ograniczające jadłospis, innym razem chcemy zrzucić kilka kilogramów. Często jednak nie dysponujemy wystarczającymi środkami finansowymi w stosunku do potrzeb, aby wraz z profesjonalnym dietetykiem omówić szczegółowo rodzaje diet, a następnie wybrać dla siebie najlepszą. Po przeczytaniu tego artykułu bez problemu zaoszczędzisz pieniądze, czas i dowiesz się o najpopularniejszych rodzajach diet.

 

Dieta slow food

Jest to bardzo korzystna pod wieloma względami dieta. Polega na spożywaniu produktów pochodzących tylko i wyłącznie z lokalnego rynku. Nie dość, że unikniemy spożywania ogromnych ilości chemii zawartej w produktach masowego spożycia, wspomożemy i zarazem odkryjemy regionalne dobra. Ponadto dieta ta zwraca szczególną uwagę na oszczędność i szacunek posiadanego jedzenia. Pobudza to kreatywność do wyszukiwania nowych potraw z zastosowaniem produktów pod ręką.

 

Dieta kleikowa

Polecana jest osobom o przeróżnych schorzeniach, najczęściej tymczasowych. Działa na problemy z układem pokarmowym, choroby trzustki, wątroby, a nawet w chorobach zakaźnych. Jej minusem jest to, że jest niezbilansowana. Powinna składa się głównie z węglowodanów, w grę wchodzą więc tylko kleiki na wodzie z dodatkiem masła, kleiki z ryżu i kaszy jęczmiennej, kaszy manny, płatków owsianych. Co ważne diety nie należy stosować dłużej niż cztery dni, ponieważ po dłuższym czasie zaczyna szkodzić organizmowi. Nada się także jako dieta detoksykacyjna dla całkiem zdrowych osób.

 

Dieta bogatopotasowa

Jak sama nazwa wskazuje, ta dieta będzie idealna dla osób posiadających niedobór potasu. Jest on niezwykle ważnym minerałem więc nawet prewencyjnie warto uzupełnić  jego braki. Podczas trwania diety bogatej w potas zaleca się spożywanie w dużych ilościach warzyw, mięsa, ryb, orzechów, bakalii. Na tej diecie powinny znaleźć się szczególnie osoby z hipoglikemią czyli syndromem braku potasu w osoczu krwi, podczas wymiotów i biegunek, gdzie najczęściej tracimy potas oraz przy rożnych dolegliwościach związanych z nerkami i wątrobą.

 

Dieta niskosodowa

Jeśli masz zapalenie kłębuszków nerwowych, nerczycę, nadciśnienie krwi, marskość wątroby lub niewydolność krążenia, ta dieta sprawdzi się idealnie. Zapobiega zaburzeniom wolno elektrolitowym. Dla odmiany zamiast przyjmować określone produkty, tutaj należy je wykluczyć. Są nimi: sól kuchenna, konserwy, wyroby pochodzenia mięsnego przetworzone, mleko krowie, przyprawy w płynie, proszek do pieczenia, ryby morskie szczególnie śledzie, seler i szparagi. Dodatkowo zaleca się zmianę dotychczasowej wody na niskosodową czyli taką, której zawartość sodu jest znikoma. Najczęściej wody te sprzedawane są w butelkach o zielonej barwie. Całkowita dzienna dawka soli nie powinna przekroczyć progu 5 gramów, co i tak w większości indywidualnych przypadków jest normą zawyżoną. Z powodu potrzeby indywidualizacji diety wyróżnia się trzy podstawowe poddiety: Dietę mało sodową, dietę ścisłą i dietę ubogosodową. Różnią się one dzienną dawką spożycia sodu.

 

Dieta uboga w laktozę

Jako ludzie nie mamy naturalnego przystosowania do trawienia laktozy. Odpowiedni sposób jej trawienia pozostawia wiele do życzenia i został u nas wykształcony na przełomie tysięcy lat z powodu warunków jakie wówczas panowały. Do dziś około 30 % społeczeństwa nie toleruje laktozy w żadnym stopniu. Laktoza nie jest niczym innym jak cukrem zawartym w krowim mleku. Wobec tego nie trudno się domyślić, że dieta bezlaktozowa polega na wykluczeniu produktów pochodzących z mleka krowiego. Będą nimi sery, lody, bota śmietana, jogurty. Jeśli nasza nietolerancja laktozy jest poważna, powinniśmy zgłosić się do specjalisty.

 

Dieta bezglutenowa

Gluten to bardzo popularny ostatnimi czasy produkt pochodzenia zbożowego. W szczególności do zbóż zawierających gluten zaliczają się żyto, pszenica i orkisz. Z powodu wysokiego ryzyka zawartości glutenu wyklucza się także wszelkie produkty przetworzone. W ciągu ostatnich lat w Polsce powstało wiele sklepów oferujących albo tylko produkty bezglutenowe albo specjalne regały z takimi produktami. Nietolerancja glutenu zwana jest również celiakią, ale powodem stosowania diety bezglutenowej może być także chęć zrzucenia zbędnych kilogramów.

 

Dieta niskocholesterolowa

Najbardziej rozpowszechnionym wrogiem szczupłej sylwetki i zdrowia jest cholesterol. Często z jego podwyższonym stężeniem wiążą się choroby układu oddechowego i oddechowo-krążeniowego. Skutkiem występowania podwyższonego poziomy cholesterolu jest miażdżyca. Aby obniżyć hiperlipoproteinemię należy ograniczyć dawkę cholesterolu do 100mg na dzień. Równolegle należy spożywać produkty bogate w witaminy z grupy C, E i B lecz co warto zaznaczyć nie suplementy o ich zawartości. Najbardziej przyswajalne będą tu owoce i pieczywo pełnoziarniste. Zrezygnować należy z wyrobów mięsnych o dużej zawartości tłuszczu, masła, słodyczy i smalcu. Zaleca się spożywanie kefirów, maślanki, chudych produktów nabiałowych, ryb, warzyw i owoców, herbat, ryżu i wszelkich produktów naturalnego pochodzenia.

 

Najlepszy produkt na odchudzanie w Polsce, wybrany produktem roku 2017.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *