Odchudzanie bez diety

Wydaje nam się, że odchudzanie się jest ściśle powiązane z często restrykcyjną dietą. Jednak nie zawsze musi tak być. Okazuje się, że kilka prostych zmian w nawykach żywieniowych i codziennym życiu może przynieść taki sam lub co najmniej podobny efekt co przeróżne diety i ćwiczenia fizyczne. Wybierz najlepsze dla siebie sposoby i zacznij tracić na wadze już dziś. Pomimo braku konieczności stosowania diety nie obejdzie się bez mniejszych wyrzeczeń i nowych nawyków, jednak z pewnością efekt końcowy jest tego warty.

Nie warto zniechęcać się wygórowanymi celami. Najlepiej miej z tyłu głowy jeden określony cel – schudnąć. Nie za wszelką cenę. Nie musisz wyznaczać sobie męczeńskich granic wytrzymałości organizmu. Od czasu do czasu można nagiąć zasady ale nie wolno wykorzystywać tego jako wymówki do objedzenia się pączkami lub inną wyjątkowo tuczącą żywnością.

Ogranicz gorące posiłki do jednego na jeden dzień. To nieznaczne ograniczenie spowoduje że na przykład porcja zimnego mięsa dostarczy Ci mniej kalorii niż ta sama porcja gorącego mięsa. Niską temperaturę powinno się także utrzymywać w pokoju, podczas snu. Optymalną temperaturą jest od 17 do 19 stopni Celsjusza. Pozwoli to na większe zużycie tkanki tłuszczowej aby przerobić ją na energię cieplną. W bardziej sprzyjających warunkach można spać przy uchylonym oknie, oprócz świeżego powietrza przez całą noc, zaczniesz chudnąć przez sen.

Wiele osób zastanawia się jak ograniczyć apetyt. To właśnie on jest głównym sprawcą nadwagi. Nie należy rzecz jasna przestawać jeść jednak niewiele osób zaspokaja swoje potrzeby żywieniowe w odpowiedni sposób. Kilka podstawowych posiłków dziennie w zupełności wystarcza na cały dzień. Zbędne są desery, przekąski i inne tego typu dopełniacze. Swój dzień zacznij od bogatego śniadania. Dobre rozpoczęcie dnia sytym śniadaniem uruchomi uśpiony metabolizm i zapewni dobre psychiczne nastawienie do kolejnych posiłków. Przed obiadami staraj się jeść sałatki. Są one źródłem błonnika, który pozwoli na znacznie bardziej skuteczne i wartościowe strawienie obiadu. Dodatkowo zapobiegnie sytości, przez co zjesz mniej. Błonnik spowalnia proces wchłaniania glukozy czyli cukru. Sałatki zastąpić można owocami naturalnego pochodzenia, szczególnie jabłkiem i gruszkami. Apetyt ogranicza także ocet jabłkowy. Większość gospodyń używa octu winnego, kiedy jest on nie wskazany do spożycia ze względu na szkodliwe właściwości. Zmiana octu wpłynie korzystnie na wchłanianie cennych minerałów takich jak żelazo czy magnez, stabilizuje też poziom cukru we krwi. Kolacja nie powinna być syta, a samo spożycie powinno nastąpić przed godziną 18. Jest to złota granica efektywnego trawienia. Jedzenie warto przyrządzać na małym talerzu aby uniknąć wrażenia małej porcji. Mówi się także, że kolor niebieski hamuje apetyt, można wiec wypróbować niebieskiej zastawy. Aby jedzenie nie przebiegało zbyt nagle, staraj się spożywać posiłek wolno, delektuj się smakiem i aromatem. Żeby osiągnąć taki efekt należy przygotować posiłek samodzielnie. Zapewni to świadomość, że w posiłku nie znajdują się niechciane i podejrzane substancje.

Nie ma nic bardziej oczyszczającego nasz organizm od wody. Najlepsza jest zwykła mineralna ale można eksperymentować z tak zwanymi wodami niskosodowymi. Wpłyną one bardzo dobrze na gospodarkę hormonalną naszego ciała. Detoksykacja jest konieczna do zmniejszenia wagi, a nawet pozbycia się cellulitu. Dodatkowo szklanka wody przed każdym posiłkiem ograniczy łaknienie. Ten niepozorny płyn można przyjmować pod różnymi postaciami, z dodatkiem mięty, cytryny, a nawet miodu. Dzięki dwóm litrom wody dziennie surowy plan żywieniowy stanie się niepotrzebny.

Produkty, które spożywasz powinny być jak najbardziej naturalne. Przetworzona żywność jest bardzo kaloryczna, a co za tym idzie niezdrowa. Nie jest to koniecznością ale dobrze by było gdy ograniczysz konserwy, gotowe posiłki do kupienia w puszkach, torebkach i plastikowych pudełkach. To samo tyczy się jedzeniem z restauracji szybkiej obsługi wliczając w to stacje paliw i podmiejskie budki. Przetworzony wielokrotnie biały cukier można zastąpić zamiennikami. Najbardziej popularnymi są stewia, cukier trzcinowy i słodziki. Regionalne rynki często oferują znacznie zdrowsze produkty niż markety, nie oszczędzaj na zdrowiu i wesprzyj lokalnych sprzedawców. Staraj się przygotowywać w kuchni jak najwięcej zamienników ogólnodostępnych składników.

Obecnie społeczeństwo ma znacznie mniejszy szacunek do jedzenia niż kilka dekad temu. Kiedy coś do zjedzenia znajdziemy niezwykle łatwo, zjadamy zbyt wiele, przez co organizm nie radzi sobie ze zużyciem nadmiaru cukru, który jest zamieniany w ogólnie nazywany tłuszcz. Nie ma sytuacji bez wyjścia, można wrócić do szczupłej sylwetki bez stosowania diety. Aby łatwo schudnąć nie potrzeba głodówki. Najważniejszą rzeczą jest twoja motywacja i wiara w to, że jesteś w stanie się zmienić.

 

Najlepszy produkt na odchudzanie w Polsce, wybrany produktem roku 2017.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *