Jak szybko schudnąć

Wiele osób marzy o zrzuceniu zbędnych kilogramów, jednak zazwyczaj wiąże się to z poświęceniem dużej ilości czasu i dużych nakładów pracy. Często z tego powodu diety są przerywane przed ich zakończeniem co nie wpływa korzystnie na nasz organizm. Okazuje się że może być inaczej i w krótkim czasie możemy pozbyć się dodatkowej wagi. Przy zastosowaniu kilku metod można zrzucić aż do 4 kilogramów tygodniowo. Oczywiście i to będzie wymagało pewnych wyrzeczeń ale nie musisz obawiać się o długotrwałe zobowiązanie zakończone efektem jojo.

Wzbogać dietę o produkty pełnowartościowe, zastosuj produkty ubogie w węglowodany, ale nie rezygnuj z warzyw i zdrowego tłuszczu.

Półki marketów pękają od przetworzonych produktów, które są nie tylko kaloryczne ale i pełne soli i cukrów. Pomijając fakt długich i niezrozumiałych nazw składników w takich produktach nie ulega wątpliwości, że wpływają one niekorzystnie na nasze zdrowie. Sztuczne dodatki są niestrawne i odkładają się w naszym ciele w postaci tkanki tłuszczowej. Stawiając w swojej diecie na ubogowęglowodanowe warzywa takie jak sałatę, ogórek, seler, pomidory, paprykę, szpinak, kalafior, awokado, rzodkiewkę, cukinię lub karczoch uzyskasz znacznie większą kontrolę nad przybieraniem na wadze, a w konsekwencji zaczniesz chudnąć. Przy odrzuceniu węglowodanów nie musisz odrzucać tłuszczu. Produkty bogate w białko oraz warzywa są znacznie lepiej przyswajalne z tłuszczami. Najlepiej we wszelkiego rodzaju sałatkach sprawdzi się oliwa z oliwek. Przy sporządzaniu ryb i mięs warto używać oleju kokosowego, który jest co prawda mało popularny ale oddziałuje skutecznie na spadek masy ciała. Oleje te są wyjątkowo pomocne w odchudzaniu, ponieważ ich kwasy tłuszczowe łatwo przedostają się do wątroby gdzie są naturalnie zmieniane w źródło energii, przez co nie odkładają się powodując nadwagę. Istnieją również badania potwierdzające pozytywny wpływ oleju kokosowego na wydajniejszą gospodarkę energetyczną ciała. W efekcie jadłospis bogaty w białko nie tylko powstrzyma apetyt ale znacznie poprawi przemianę materii. Takie niskowęglowodanowe diety dają znacznie lepsze i szybsze efekty niż dieta ubogotłuszczowa lub śródziemnomorska w aspekcie spadku masy ciała i poprawy profilu lipidowego.

 

Dobrze zapanuj swoje posiłki

Kolejnym skutecznym sposobem na szybszą utratę wagi jest ograniczenie kalorii. O efektywności diety decydować będzie ilość wyeliminowanych kalorii. Przy ich ograniczeniu warto więc zastosować kilka zasad. Jedz tylko w wyznaczonych terminach, nigdy między posiłkami. Nie podjadaj w ciągu dnia ani w nocy, staraj się jeść regularnie. Stwórz zeszyt lub dziennik kalorii, gdzie będziesz podsumowywać wszystkie kalorie oraz podliczać je tak, aby zyskać większą świadomość i lepiej kontrolować przebieg diety. Wyeliminuj dodatki do potraw do minimum, sól czy kaloryczne sosy są zbędne i szkodliwe, a zastąpić je można naturalnymi mieszankami przypraw takich jak kminek, który sprzyja trawieniu. Oprócz jedzenia produktów bogatych w białko również je pij. Proteinowe szejki i koktajle dostarczą organizmowi wystarczająco dużo energii więc można je traktować jako pełnoprawny posiłek.

Ogranicz nadmiar wody

Chociaż woda jest niezwykle ważna w codziennej diecie, jej nadmiar może poważnie zaburzyć skuteczność chudnięcia. Dobrze regulującymi nadmiar wody produktami są naturalne zioła i napary (z mniszka lekarskiego, rumianku, skrzypu, kopru włoskiego, pokrzywy) soki na bazie żurawiny oraz pozbawiona cukru i mleka mała kawa. Oprócz bezpiecznego spożywania wody, nadzwyczajną ostrożność należy zachować przy przyswajaniu zbóż zawierających gluten, którego ograniczenie przyniesie korzystne efekty.

 

Szczególną uwagę poświęcaj higienie snu

Dorosły człowiek powinien spać od sześciu do ośmiu godzin dziennie. Faktem jest że podczas snu nie chudniesz ale zaburzenie higieny snu niekorzystnie wpłynie na pozytywne funkcjonowanie metabolizmu, co w konsekwencji uniemożliwi spadek masy ciała. Dodatkowo niewystarczająca ilość snu powoduje zwiększenie wydzielania się hormonu pobudzającego apetyt. Dlatego zbyt krótki sen zawsze wiąże się ze spożywaniem posiłku, którego można by było uniknąć.

 

Nie zapominaj o wysiłku fizycznym

Aktywność fizyczna jest najskuteczniejszym sposobem na przyspieszenie kuracji odchudzającej. Co ważne, aby wysiłek okazał się skuteczny nie może trwać krócej niż pół godziny, ponieważ tkanka tłuszczowa ulega degradacji dopiero po tym czasie. Postaraj się ubogacić swój dzień w aktywność ruchową. W miarę możliwości zastępuj masowe środki komunikacji bardziej wysiłkowymi metodami przemieszczania się. Jeśli na trening możesz przeznaczyć większą ilość czasu, dobrze jest wykorzystać go jak najlepiej. Podnoszenie ciężarów, aerobik czy trening wytrzymałościowy to tylko kilka metod przyjaznych odchudzaniu i zwiększających nasze zdrowie. Niezwykle skuteczny jest jednak trening interwałowy. Już od trzech do czterech regularnych treningów w tygodniu wystarczy aby radykalnie przyspieszyć odchudzanie. Ważne aby wkładać w nie maksimum wysiłku w kilku sesjach aby poprawić wygląd sylwetki.

Podsumowując ruch to podstawa w dobrze zbalansowanej diecie lecz nie okaże się pomocny bez odpowiednio zbilansowanej diety.

 

Najlepszy produkt na odchudzanie w Polsce, wybrany produktem roku 2017.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *