Czym wspomagać dietę

Jedzenie to nieodłączny element naszego życia. Jest niezbędne do przeżycia, jednak jego zarówno jego brak jak i nadmiar są bardzo dla niego niekorzystne. Nadwaga nie zawsze choć często spowodowana jest nadmiernym spożywaniem, gromadzeniem się cukrów, a w efekcie zwiększaniem się tkanki tłuszczowej i przybywaniem kilogramów. Dodatkowymi bolączkami nadprogramowych kilogramów jest ryzyko zachorowań na szereg chorób związanych z sercem oraz układem oddechowym, niekiedy też kręgosłupem. Regularny spadek samopoczucia i mniejsza pewność siebie to także cechy towarzyszące nadwadze. Podczas przebywania na restrykcyjnych dietach, które są koniecznością, zniechęceni uciekamy się do łatwych w stosowaniu suplementów diety, które nie mają nierzadko żadnego wpływu na przyspieszenie procesu odchudzania, działając jako efekt placebo. Aby zminimalizować uciążliwe nieprzyjemności związane z przebywaniem na diecie, która powinna być zawsze konsultowana z lekarzem lub dietetykiem można włączyć do codziennych nawyków żywieniowych pewne produkty. Poprawią one nasze wyniki oraz przy dobrym podejściu wpłyną pozytywnie na motywację tak niezbędną w zrzucaniu kilogramów. Zasady te zastosować można także w celu uniknięcia wdrażania czynności anulujących niewłaściwy wygląd ciała.

Podczas wizyt u dietetyków lwią część czasu, za który płacimy dietetyk przeznacza na edukowanie związane ze zwiększeniem zapotrzebowania organizmu na błonnik podczas gdy tę wbrew pozorom prostą zasadę przedstawić i omówić można bardzo krótko. Błonnik jest bowiem niezwykle ważny w procesie redukcji wagi, działa jak naturalny wypełniacz kalorii, zapobiega zwiększonemu apetytowi, wpływa niezwykle korzystnie na pracę jelit i wchłania w organizmie wodę. Błonnik usuwa z organizmu toksyczne, szkodliwe dla zdrowia substancje przemiany materii. Dzięki błonnikowi bardzo wzmocnimy nasz organizm przez co także przyspieszymy samą dietę. Najwięcej błonnika zawierają ziarna oraz produkty pełnoziarniste, a także warzywa i owoce. Przy dobieraniu owoców należy jednak zachować rozwagę i czujność ponieważ niektóre z nich zawierają duże ilości co prawda naturalnego pochodzenia cukru, jednak zmniejszającego efektywność błonnika. Banany jednocześnie mają sporo kalorii, więc jeśli to właśnie na nie w diecie zwracamy szczególną uwagę warto zapoznać się ze składnikami odżywczymi zakupywanych produktów. Ważne jest także ich pochodzenie. Nie wszystkie hipermarkety stosują rzeczywiście sugerowane w reklamach świeże produkty. Ich oferta bogata jest w substancje podejrzane, nieprzebadane, lub szkodliwe dla zdrowia, nawet jeśli chodzi o owoce czy pieczywo. Równie bacznie powinniśmy dochodzić pochodzenia produktów z targowisk miejskich, gdzie szczególnie wystawni kupcy stosują równie przebiegłe chwyty marketingowe co spożywcze molochy. Dodawanie niemoralnych ilości wspomagaczy do upraw, szkodliwego cukru do miodów i zagranicznych konserwantów z czarnego rynku to tylko wybrane przykłady zachowań bardziej „przedsiębiorczych” sprzedawców. Dobrze jest osobiście poznać osobę, u której zaopatrzamy się w podawane organizmowi produkty, wybrać jedną i dokładnie wybadać sposób pozyskiwania sprzedawanych produktów. Dobrze jest, według WHO, ograniczyć sól do jednego grama dziennie, bo właśnie tyle wystarczy organizmowi do prawidłowego funkcjonowania. Nadmiar soli nie pozwoli wykazać się błonnikowi i innym minerałom odżywczym.

Dobrym paliwem dla odpowiednio zbilansowanej diety okażą się również naturalne spalacze tłuszczu. Dobrym pomysłem na wspomożenie przemiany materii są ostre przyprawy takie jak musztarda, chrzan, imbir, pieprz czy bogaty w antyoksydanty czosnek polski. Po ich spożyciu podczas trawienia wydziela się więcej ciepła, zjawisko to nazywamy termogenezą.  Podobnie jak w większości przypadków, tak i tutaj ciepło przyspieszy procesy związane z trawieniem. Oprócz pozytywnego wpływu na trawienie substancje te same w sobie przyspieszają spalanie tłuszczu. Imbir zawiera w sobie gingerol, który przyśpiesza spalanie tłuszczu. Papryczka chili potrafi zwiększyć spalanie tłuszczu ze zjedzonego posiłku aż do prawie dwudziestu procent. Ogranicznikiem i swoistą blokadą w odchudzaniu jest alkohol. Alkohol jest przeciwnikiem potrzebnej wody, której należy spożywać około dwóch litrów dziennie. Pozwoli to na prawidłową wymianę płynów. Alkohol zawiera dużą ilość pustych kalorii, a także zaburza gospodarkę hormonalną. Nawet najmniejsza ilość alkoholu jest niechcianą toksyną. Dopuszczalnym w diecie jest spożycie od czasu do czasu małej ilości czerwonego wytrawnego wina bogatego w przeciwutleniacze.

Aby dieta okazała się skuteczna ważne jest nie tylko stosowanie się do zaleceń dietetyków ale także odpowiednio dobrane składniki wspomagające. W związku z tym nie należy zapominać nawet o najmniejszych półproduktach takich jak przyprawy bowiem wszystko co wprowadzamy do układu trawiennego ma wpływ na naszą sylwetkę.

 

Najlepszy produkt na odchudzanie w Polsce, wybrany produktem roku 2017.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *