Co przeszkadza w odchudzaniu

W odchudzaniu niezwykle ważną rzeczą jest motywacja do osiągnięcia celu, jednak bardzo łatwo jest ją zaburzyć. Jest wiele różnych czynników składających się w sumie na kodeks blokad skutecznej diety. W wielu przypadkach dieta zostaje przerwana jeszcze przed połową jej trwania, a dzieje się tak dlatego, że odchudzający się nie mają świadomości, które czynności i nawyki sprawiają, że często bez naszego wpływu dieta staje się bezcelowa. Warto zastanowić się, które z poniższych punktów są z nami bezpośrednio związane, a jeśli przebywamy na diecie i chcemy się odchudzić, jak najszybciej z nimi skończyć.

Największą zmorą zaburzania kuracji odchudzającej są nieregularne, źle zaprogramowane posiłki. Nie chodzi tu nawet o ich za duża ilość, ale nawet zbyt małą. Okazuje się, że dwa posiłki dziennie, czyli w praktyce szybkie śniadanie rano oraz nierzadko obfitsza kolacja bądź obiadokolacja, są bardziej niekorzystne dla funkcjonowania układu pokarmowego niż co najmniej cztery posiłki dziennie. Nie należy zapominać o ich odpowiednim zbalansowaniu w odpowiedzi na indywidualne zapotrzebowanie każdego z nas.

Ściśle związane z nieprawidłowym rozkładem posiłków są nieokiełznane zapędy naszego apetytu. Odzywa się on miedzy posiłkami co powoduje objadanie się, czyli podjadanie. To istny gwóźdź do trumny naszej szczupłej sylwetki, ponieważ nieświadome sięganie po posiłki zwiększa odkładanie się tkanki tłuszczowej i zaburza metabolizm, dostarczając dodatkowe, zupełnie zbędne, tysiące kalorii dziennie. Z kolei brak obiadu, tłumaczony brakiem czasu, to niedostarczenie organizmowi najważniejszej dawki kalorii. Niewielki obiad odezwie się w apetycie między posiłkami kiedy słodką pokusą łatwo będzie odejść od istoty odchudzania. Sam czas jaki przeznaczany jest na spożywanie również powinien być ściśle kontrolowany. Jedząc wolniej, znacznie lepiej przyswajane są składniki odżywcze, a także dajemy dostateczną ilość czasu na przetworzenie przez mózg informacji z układu pokarmowego, w celu zaspokojenia apetytu. Natura przystosowała człowieka w taki sposób, by jeden kęs przeżuwał kilkadziesiąt razy w celu zdrowego strawienia, choć może wydawać się to niemożliwe warto spróbować tego sposobu i w pełni wykorzystać nasze zęby aby odpowiednio rozdrobnić pokarm.

Jeśli o metabolizmie mowa, nie ma nic bardziej go regulującego niż dobrze zmineralizowana woda. Nie dość, że poprawi nasz stan fizyczny oczyszczając go z toksyn, to wpłynie pozytywnie na naszego ducha orzeźwiając psychikę. WHO zaleca, aby dzienne spożycie wody nie było mniejsze niż półtora litra i większe niż trzy litry, jednak tak szczegółowe niuanse diety powinny być konsultowane z lekarzem lub dietetykiem w celu dostarczenia nam odpowiednio zrównoważonej dawki składników odżywczych ściśle dopasowanych do naszych potrzeb. Im bardziej bogaty posiłek tym większa szansa, że dostarczymy organizmowi potrzebnych substancji. Uzupełnieniem mogą okazać się suplementy diety, jednak te pozyskiwane są syntetycznie, a więc nie cieszą się tak sukcesywną wchłanialnością jak naturalnego pochodzenia warzywa i owoce.

Rezygnacja z diety ma również podłoże psychologiczne. Poddanie się po pierwszej uległości i sięgnięciu po to co zakazane to niezwykle rozpowszechniona sytuacja. Stymulować nasze myślenie powinno nieustannie wyobrażenie o tym do jakiego wyglądu dążymy i jak wiele możliwości otworzy nam jego uzyskanie. Nie ulegajmy podszeptom naszego pseudodietetycznego rozumu, nie zawsze mniej znaczy lepiej, a często wręcz odwrotnie. Sztuka odchudzania to odpowiednia manipulacja organizmem aby potrafił i przetworzył zalegającą tkankę tłuszczową w energię, więc wiele osób decyduje się dołączyć do diety ćwiczenia fizyczne. Z różnych powodów, po dobrym rozpoczęciu następuje niekrótka przerwa, po której myślimy, że nie ma już sensu wznawiać ćwiczeń. Jest to nieprawda bo każdy czas i każdy wysiłek fizyczny jest dobry i pomocny w zrzuceniu nadprogramowych kilogramów.

Zaburzenie higieny snu jest bolączką wpływającą na zaburzenie harmonogramu spalania tłuszczu. Niedobór snu to nieodpowiednia gospodarka hormonalna, co przekłada się na nieskuteczne odpowiedzi na naszą dietę. Dodatkowo logicznym jest, że zaniedbanie snu daje nam więcej czasu, który zwiększa szansę i chęć podjadania. Badania sugerują, że odpowiednia ilość snu dla dorosłego człowieka to około siedem-osiem godzin. Liczba ta nie powinna być drastycznie przekraczana, co też nie wpłynie pozytywnie na zdrowie. Nie powinniśmy bagatelizować jakości snu, otoczenie w jakim śpimy, pozycja kręgosłupa, a nawet poziom naświetlenia mają ogromny wpływ na działanie naszego ciała, i poziom wypoczęcia. Warto dodać, że brak snu zaburza przemianę glukozy, co prowadzi do ryzyka zachorowania na cukrzycę typu drugiego, od czego tylko krok dzieli nas do wpadnięcia w spiralę chorób związanych z nadwagą, od której nie łatwo się uwolnić.

Te i wiele innych szkodliwych nawyków można łatwo wyeliminować odpowiednio skonstruowanym planem zdrowego stylu życia. Dobrze jest robić zakupy z zachowaniem rozsądku wiedząc czego potrzebujemy. Omijamy szerokim łukiem gotowe dania, poświęćmy trochę czasu na samodzielne ugotowanie byśmy wiedzieli co spożywamy. Fast food czy wszelakie mrożonki to wróg szczupłej sylwetki, zawierający ogrom sztucznych barwników, wzmacniaczy smaku i konserwantów. Plan zakupów, jadłospis, nie monotonny lecz zróżnicowany, i szczegółowo prowadzony dziennik kalorii z pewnością przyczynią się do efektywnego przejścia i zakończenia procesu odchudzania.

 

Najlepszy produkt na odchudzanie w Polsce, wybrany produktem roku 2017.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *